Çocuklar İçin Felsefe ilk olarak 1970’lerde Amerikalı felsefeci Matthew Lipman’ın klasik
eğitim anlayışını dert edinerek ortaya koyduğu bir yöntem olarak karşımıza çıkmaktadır.
Lipman, lise ve üniversite öğrencilerinin kavramsal düşünme, bağlantılı düşünme gibi felsefi
düşünmeye ait birçok düşünme becerisinden yoksun olduklarını dert edinerek çocukların
düşünme becerilerini geliştirmeye çok erken yaşta başlanması gerektiğini söyler ve bu amaçla
yöntemini tasarlar.
Öncelikle Çocuklar İçin Felsefe yönteminin temelini oluşturan ve temel amaçlarından biri olan felsefi düşünme nedir? Felsefi düşünmeyi geliştiren etkinlikler nelerdir? Bunları en temel biçimde öğrenebilir. Sonrasında bu etkinliklerden oluşan Çocuklar İçin Felsefe’nin tarihsel gelişim sürecinden, amaçlarından, eğitmenin rolünden ve yöntemin yararlarından bahsederek uygulama sürecini kolaylıkla yürütebilmeniz adına etkili bir eğitim sizleri bekliyor.
P4C’NİN TEMELİ: FELSEFİ DÜŞÜNME
P4C’NİN TARİHSEL GELİŞİMİ
ÇOCUKLAR İÇİN FELSEFE’NİN AMAÇLARI
ÇOCUKLAR İÇİN FELSEFE’DE EĞİTMENİN (KOLAYLAŞTIRICININ) ROLÜ
ÇOCUKLAR İÇİN FELSEFE’NİN SAĞLADIĞI YARARLAR
P4C UYGULAMA SÜRECİ
Copyright © Aknet Asya 2024. Tüm hakları saklıdır.